tisdag 14 maj 2013

Ungspannkaka/muffin/bröd -recept

Åh herre gud va gott! Jag har precis hittat ett jätte gott sätt att använda mitt cookie dough protein.

Vispa upp 2 äggvitor till ett hårt fluff. He sedan i en skopa proteinpulver och fortsätt vispa till det blir en fin smet.

Klicka ut på en plåt med bakplåtspapper och in i ugnen på ca 225 grader i ca 15 min tror jag att jag hade de inne. Annars är det bara att hålla koll på att de reser sig och får en bra färg.

Det vart så otroligt gott! Det smakar typ som ungspannkaka fast lite sötare. Hur gott, jag är så nöjd!

De passar perfekt till en kopp te som kvällsmål. Bra med långsamt protein iför nattens vila och återhämtning.

Det här kommer jag definitivt göra flera gånger om.

Och du det är så mycket nyttigare än att trycka i sig mackor, skorpor, godis osv på kvällen! Deffmål :)

LoveYourSelf



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar