onsdag 29 maj 2013

Ryggpass och lyxig choklad/karamell gröt - recept

Det vart ett svettigt och intensivt ryggpass. Grymt skönt och väldigt effektivt. Jag hann precis köra klart alla ryggövningar innan det var dax att springa in i duschen och byta om. Fick åka med min kollega upp till jobbet, jag fick komma in och börja jobba tidigare idag.

Men till återhämningsmålet som idag bestod av en proteinbars med smak av äppelpaj (fitnessguru). Den var riktigt god faktiskt! Extra gott var det med crunchbitarna som var i.
Jag kommer definitivt att beställa denna goding flera gånger och jag hoppas att chocolate Crisp är lika god.

Passets övningar:

1x skulderdrag
3x latsdrag
3x latsdrag smalt
3x maskin rodd
3x kabel rodd
3x hög rodd
4x polldown rep
3x omvända flyes CC




När jag kom till jobbet åt jag en riktigt lyxig och god frukost.

Havregrynsgröt med smak av kakao, jordnötssmör och karamell som jag toppade med lite sockerfri hallonsylt. Till det hade jag även två ägg och en kopp te.
Det var riktigt gott!

Gröten:

Blanda 1 dl havregryn med en liten tsk peanut butter spread, en skvätt kalorifri karamellsirap och osötat kakaopulver, gärna rå kakao (ganska mycket kakao tog jag,gott) med en skvätt vatten. Rör om. Jag lyxade till det med några tranbär i gröten idag. Man man mixtra och lyxa med olika tillbehör som frön, nötter och bär, det är bara fantasin som sätter stopp :)

Jag gör detta redan kvällen innan så får det stå i kylen och gotta till sig under natten. Sen är det bara att värma i mikron på morgonen (jag på jobbet) så har man en god, nyttig och mättande frukost.

Det smakade riktigt gott, värsta gottefrullen fast utan att det blev för sött. Det blev bara en god och rund smak = perfekt.


LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar