torsdag 23 maj 2013

SalsaLax - recept

Jag har precis ätit en middag som blev farligt god! Och det var så enkelt, det lagar nästan sig självt.

SalsaLax med stekt ris och grönsaker:

Salta och peppra laxfilerna innan man brer på valfri mängd salsasås. Jag använde salsa från gårdagens "tacosallad".
In i ugnen till de är färdiga och fortfarande saftiga.

Till det stekte jag upp ris som vi hade kvar i frysen (det var redan kryddat med något jag inte kommet ihåg för det var länge sedan vi gjorde riset, men det var hetta i det vilket var jätte gott). Stek så att det blir lite knaprigt.

Jag gjorde en liten enkel sallad på sådant vi hade kvar i kylen och värmde på fryst sommarblandning som jag kryddade med granulerad vitlök och soja.

Det här kommer jag garanterat göra flera gånger om. Det var verkligen så otroligt gott!

Nu ska det bli lite dessert gjort på proteinpulver double chocolat, en skvätt vatten och Fun light jordgubb som jag blandat till en slät smet och ställt in i frysen en liten stund. Det blir som chokladmousse och smakar jätte gott!

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar