fredag 8 mars 2013

FridayMorningGym

Åh underbara fredag!
Började dagen med ett ryggpass med min älskling.
Sagt det förr och säger det igen jag ÄLSKAR morgonträning!

Passet bestod idag av:
Vi började med att köra med lätta vikter och jobba oss uppåt som uppvärmning. Sen körde vi på 12x3:

Breda latssrag
Smala latssrag
Pulldown rep
Sittande rodd
Maskin rodd
Omvända flyes stående i CC
Raka marklyft

Kom på nu att vi skulle ha kört biceps också, haha aja shit happens!
Jag får klämma in det i helgen när jag har mer tid :)

Vi förlorade lite dyrbar träningstid imorse för att min älskade tröttmössa körde fel :)
Men men det blev ju bra ändå! <3
.....

Åh Vädret e underbart idag med, lite kallare dock men fortfarande fint!
Så ut med er och njut!
Jag ska ut och njuta av eftermiddagssolen sen!

Ha en underbar fredag (snart e det helg!)


LoveYourSelf


2 kommentarer:

  1. Överallt läser jag att det är mycket bättre för träningsresultatet att träna efter att man fått i sig många mål med mat, tex eftermiddag/kväll, stämmer det? För jag kommer troligtvis enbart träna förmiddag efter enbart frukost typ ?

    Tack på förhand!

    Emil

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det beror på vad du vill ha för resultat. Är målet att bygga muskler är det helt klart bra att du har energi i kroppen till musklerna. Jag brukar alltid ta en proteinshake innan morgonträningen och ser till att fylla på ordentligt efter gympasset. Direkt efter passet fyller jag på med protein och kolhydrater och när jag kommer till jobbet äter jag min vanliga frukost. Jag vill bygga muskler och inte bryta ner dem.
      En fördel med att träna tidigt är ju att man fyller på med endorfiner och fettförbränningen som räcker hela dagen. Jag mår toppen, känner mig laddad, pigg och glad när jag har tränat på morgonen.

      Jag tycker absolut att du ska träna på förmiddagen om du vill det. Du kommer absolut att kunna få fantastiska resultat av det! Det handlar om att ge kroppen rätt bränsle och återhämtning och såklart rätt träning för att resultaten ska komma.

      Radera