tisdag 7 maj 2013

Deff proteinpannkakor

Igår gjorde vi pannkakor till kvällsmål. Vi gjorde för en person och delade och det var så otroligt lätt att göra! Jag tyckte att de var jätte goda men kalle var inte stormförtjust (jag förstår inte varför).

Det enda man behöver är äggvita och proteinpulver, japp det är det enda.

2 äggvitor
1 skopa proteinpulver (vi använde jordgubb)
Vi hade även i lite bakpulver för att få lite höjd på dem, men det är inget som behövs.

Vispa äggvitorna till ett hårt skum och rör i proteinpulvret. Stek i lite olja till de får en fin färg.

Vi slängde ihop ett fluff (vispad äggvita) med vaniljpulver och lite stevia. Man jag tyckte inte den vart så bra igår tyvärr, det gäller att vara försiktig med vaniljpulvret, annars kan det lätt bli för stark smak.
Jag kände dock att jag skulle vilja ha bär till och det blir ju ett utmärk mellanmål, som jag nog kommer ha imorn redan (sugen).

Annars tycker jag fluff är ett perfekt tillbehör till pannkakor och så vidare och det går att smaksätta på flera olika vis. Sweat drops är perfekt att ha i skåpet och kunna smaksätta med.

Man kan använda den smak på proteinpulver man är sugen på, vanilj tror jag passar grymt till detta men vårdat har tagit slut och får beställas hem igen. Annars tror jag att mango och coockie dough kan va riktigt gott det med. Testa och experimentera är vad man får göra så hittar man sin favorit smakkombination.

Vill man ha de här pannkakorna som en större måltid så kan man ösa på med tillbehören, tex; keso, kvarg, grädde, sylt, bär, kalkonbacon, mm

Hoppas det ska smaka






LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar