onsdag 16 januari 2013

Vilken inspiration!

Innan träningen idag var jag så otroligt TRÖTT! Mina ögon var verkligen soviga. Men inte vek jag undan för det, på med humöret å ner till gymmet for jag.
Körde först lite rygg i gymmet sen BodyCombat för att sedan avsluta med ett CX-pass.
2 timmar träning å jag fick en nytändning, piggade alltså på mig, men måste säga att nu e jag rätt trött!

Jag träffade en kvinna i omklädningsrummet som berättade sin historia om hur hon för många år sedan var med i en bilolycka och fick en kraftig whiplash skada som på röntgen visar att hon inte borde kunna gå. Nu ett antal år senare tränar hon och mår bra, smärtan har blivit bättre i och med träningen!
Hon laddar just nu för fullt för Vasaloppet som hon ska ställa upp i den 3 mars för första gången.
Det kallar jag häftigt. Vilken inspirationskälla hon är! Så jäkla coolt och jag blev riktigt rörd.
All lycka till henne och fortsätt så!,

Hennes dröm var att delta i Vasaloppet innan hon fyllde 50 men hon är 50år nu och tycker att det räknas ändå. Jag håller med!

Hon berättade att hon hade velat att någon berättade redan från början hur viktig träningen är och hur bra man mår av att hålla igång. Man blir piggare, känner mindre smärta och orkar mer.
Det vet hon nu, men känner att det skulle funnits nån som pushade henne då för flera år sedan.

Det jag vill säga med det här är att lyssna på hennes ord! Hitta inspirationen från dem och håll igång! Kroppen mår helt enkelt mycket bättre av att få röra på sig, den är gjord för att användas så respektera din kropp och gör det!



LoveYourSelf

1 kommentar: