onsdag 2 januari 2013

Nytt år nya utmaningar, mål inför 2013

En sån nyårshelg! Det blev skidåkning och god mat med trevliga vänner! Självklart skålade vi in det nya året också. Herre Gud det är redan 2 /1-13 tiden går så otroligt fort!
Men hur bra man än har det (hade gärna varit kvar lite längre) så är det alltid skönt att komma hem. Jag längtar tillexempel till gymmet! Har inte varit där sen innan jul, men jag har hållet mig ganska aktiv under jul å nyår ändå!
Det ska bli skönt att sätta foten på gymmet igen och få svettas och låta musklerna kämpa!

Har ni några nya mål inför 2013? Några nyårslöften?

När mina vänner började prata om vad vi har för nyårslöften eller mål för det nya året som jag hellre ser det så fick jag mig en tankeställare. Jag har inget och jag fick tänka en stund för att komma på vad jag vill uppnå under det nya året.
Jag ska bli bättre på att spara pengar och det jag ser fram emot: att utmana mig själv!
Spränga min trygghetszon! Jag har funderat på att delta i ett lopp som tjurruset och att testa Military Training. Tjurruset är ett lopp som går där det är en grym terräng där man får springa i lera och som sagt terrängen är tuff, man får inte vara rädd för att bli smutsig eller att ta ut sig till max!

Mitt mål är att testa en av dessa två utmaningar, kanske blir det båda :)
Annars ska jag fortsätta i samma bana som jag gör nu. Fortsätta med min träning, matrutiner, bygga och forma kroppen och utveckla mig själv! Det känns som ett bra mål inför detta nya år 2013.

Jag tycker det är bra att ha ett mål att sträva emot så när man får en svacka och motivationen sviker kan man tänka på sitt mål och varför jag vill det här. Det är av vikt att veta vad man vill så man har något att stäva mot. Då är det otroligt mycket lättare att fortsätta i rätt riktning! Men kom ihåg att även ha delmål. Det kan bli för maffigt att sträva mot det stora målet och då är det bra att sätta upp delmål på vägen!
Och vilken känsla att uppnå ett av sina mål. Det ger en otrolig kick, man blir glad vilket gör att man vill fortsätta och ser fram emot att nå nästa mål.

När jag började med PT våren 2012 var ett av mina mål att våga mig ut i gymmet själv.
Jag satte inte min fot inne på ett gym, fria vikter var läskigt, tråkigt och jag gick bara på passen.
Nu går jag på gymmet som inget och tycker att det är så kul, jag har lärt mig och utvecklats så mycket under det här året tack vare min PT!
Han har gett mig mod, styrka och kunskapen till att tro på mig själv och utveckla min träning! Det har peppat mig till att utveckla mig själv och tack vare det är jag där jag är nu och ser fram emot årets utmaningar och framsteg!

Har du inte kunskapen eller modet men viljan TA HJÄLP! Det kan vara en vän som besitter kunskap och gäller det träning kan det också vara att ta hjälp av en PT.
Ta steget och modet att ta tag i ditt mål, ta hjälp om så behövs och ta dig själv på allvar. Du är viktig och respektera dina egna önskningar och mål!


Har du några mål uppsatta inför detta år? Och hur ska du göra för att uppnå det?


LoveYourSelf

1 kommentar: