måndag 21 januari 2013

Träningen vecka 3

Så här såg min träning ut förra veckan:

Måndag: morgon: framsida ben + Tåhävningar, kväll: bröst, triceps + Tåhävningar
Tisdag: vila + Tåhävningar
Onsdag: BodyCombat, CX + Tåhävningar
Torsdag: mage, triceps + Tåhävningar
Fredag: aktiv vila, skridskoåkning + Tåhävningar (gick i mål med veckans utmaning)
Lördag: aktiv vila, 2h promenad
Söndag: baksida ben

Va roligt det är att skriva upp hur sin vecka har sett ut. I mitt fall nu hur träningen sett ut (kan gälla vad som helst som gör dig glad,lycklig och stolt).
När jag ser det framför mig så ser jag hur aktiv jag faktiskt har varit och oj vad glad jag är!
Fortsätter jag såhär så ska det inte vara så svårt att nå mina mål! Det här gav mig en extra pepp och jag är laddad för att fortsätta i samma spår.
Sen är det klart att vissa veckor blir det mer och andra mindre.

Det gäller att inte stirra sig blint på hur många gånger du tränat. Då får man lätt dåligt samvete om man tränar mindre någon gång osv.
Huvudsaken är att man tränar regelbundet och gör det som man själv tycker är kul.
Att komma ut och promenera några gånger i veckan är kanon det med!
Man ska alltid utgå ifrån sig själv och aldrig jämföra sig själv med andra!
Bara för att jag nu tränar 4-5 gånger i veckan ska ingen få dåligt samvete av att tänka att det gör inte jag. Man ska istället tänka att det jag gör är jätte bra!
Men känner man däremot att man vill göra en förändring så tänk då igenom vad det är du vill och hur du kan göra för att nå dit. Glöm ej sätta upp delmål.

Jag ska fortsätta skriva ner hur min träning sett ut under veckan som gått för det här gav mig jätte mycket och jag får verkligen syn på vad jag gjort! Det ska få fortsätta ge mig den lilla extra puffen och att tillåta mig att få va stolt över vad jag gjort å åstadkommit!


Gör det du med!


LoveYourSelf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar