måndag 28 januari 2013

Samla dina kilometer till goda ändamål!

Jag fick ett fint mejl från en av mina läsare som undrade om jag ville va med på ett litet uppdrag och berätta om en kampanj för mina läsare.

Jag tycker att det här är en jätte bra kampanj som jag absolut vill sprida vidare till alla mina läsare och hoppas självklart att alla vill vara med och hjälpa.

Så till kampanjen:

Den heter Det långa loppet och går ut på att man samlar sina kilometer till goda ändamål. Ju fler kilometrar deltagarna samlar ihop desto mer pengar bidrar Danica Pension med, bland annat till Hjärt- och lungfonden.
Samtidigt som du promenerar, springer, åker skidor eller kanske åker skridskor så kan du samla dina kilometrar till goda ändamål.

Det första delmålet är en gåva på hela 25 000 kronor till Hjärt- och lungfonden – därefter väntar fler donationer till goda ändamål och olika träningserbjudande.

Gå in på https://detlangaloppet.se/ för att läsa mer och se hur du går till vidare, det är jätte lätt att registrera sig.





Tänk att du samtidigt som du rör på dig kan göra något så bra som det här, att kunna hjälpa! Några promenader kan va till jätte stor hjälp och visst känns det bra att kunna hjälpa.

I DET LÅNGA LOPPEN KAN DET RÄDDA LIV!

Så kom igen nu alla, nu gör vi det här. Sprid vidare så vi blir många som får den här fantastiska möjligheten att få hjälpa till.

Jag tog min första promenad på min rast idag, 30 min. Om jag går 30 min på mina raster i en vecka så får jag ihop ca 1 mil och det är inte illa pinkat!


LoveYourSelf


1 kommentar:

  1. Det här ska till och med jag hänga med på.

    SvaraRadera