söndag 20 januari 2013

Veckans utmaning 3

Hoppas veckans utmaning att göra Tåhävningar har gått bra för alla!


Vi satt på jobbet i veckan och pratade om vikten av att komma ut och röra på sig, speciellt nu när det är mörk och kallt då vi gärna kurar ihop oss inne framför tvn! Vi går gärna ut och promenerar på helgerna när vi är lediga, men vardagarna då? Vi måste bli bättre på att komma ut å få frisk luft och dagsljus, det ger oss mycket energi och vi orkar vardagen mer.

Så till veckans utmaning: SE TILL ATT KOMMA UT MINST 20 MIN VARJE DAG I 5 DAGAR.

Ta 20 min av lunchrasten och ta en promenad, ta med dig kollegorna, gå en sväng på morgonen innan frukosten (sätter fart på förbränningen och frukosten smakar guld efter) ta med dig sambon, en vän eller gå själv en promenad direkt när du kommer hem från jobbet/skolan, gå ner maten efter middagen eller gå ut och lek med barnen en stund i snön innan middagen då får du kvalitetstid med barnen samtidigt som du får frisk luft, röra på dig och ha kul.
20 minuter är snabbt fixat, det är inte mycket tid som tas men det ger otroligt mycket tillbaka!

Så kom igen, nu ska vi bli piggare, gladare och friskare genom att ge oss lite tid utomhus!

Nu kör vi!


LoveYourSelf




6 kommentarer:

  1. Det ska man väll kunna komma igång med. 20 min rask promenad,härligt. Sen när man väl kommer igång, kan man inte vara utan promenaden.

    SvaraRadera
  2. tjena syrran du har ja o morsan vart ute o powerwalkat ett tag efter ja har vart på ett ben mördar pass så nu e trappan min värsta fiende!!

    SvaraRadera
  3. En utmaning som passar mig perfekt! :-) jag är på och dagens 20 är avklarade! Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Har nu varit ute i ca 1 timme och promenerat. Solen sken från klarblå himmel, fåglarna kvittrade och det nöp skönt
    i kinderna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va härligt det låter! Imorn ska jag också ta mig ut i dagsljuset å promenera!

      Radera