torsdag 3 januari 2013

Jordgubbsshaken

Om man är sugen på nå gott å lite sött är den här shaken super.
Jag gjorde den imorse till frukost för första gången (var nyfiken på hur det kunde smaka).

Jag använda bara sojadryck och Fun light jordgubb.

Fyll ett glas med sojadryck och fyll på med en skvätt Fun light jordgubbe efter tycke å smak. Rör om ordentligt å vips så var det klart.
Det smakar nästan precis som jordgubbsmilkshake fast med mycket mindre kalorier och jag tror att det är jätte gott att frysa till glas som ett nyttigare alternativ till efterrätt. Smaken påminner om Gb's jordgubbsglass. Super gott :)

Perfekt för den sötsugne men för mig som inte är överförtjust i sött så är ett glas alldeles tillräckligt! Alltså inget man/jag vill hälla i mig mängder av åt gången. Men jag kan lova att jag kommer göra det här om och om igen!
Ska nog bjuda min älskling på ett glas ikväll efter middagen, torsdagslyx!


LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar