onsdag 24 april 2013

Promenad med extra kvalité

Här kommer värsta bildbomben från min promenad.

Jag känner mig på banan idag och har precis varit ute på en väldigt njutfull promenad. Jag stannade och tog in allt runt om kring mig när jag kände för det och satt bland annat på en brygga och sög in solens strålar, det glittrande vattnet, fåglarna som kvittrade, fiskmåsarna som seglade i vinden och ankorna som badade i vattnet och letade efter mat. jag tog in och lagrar alla vackra intryck i hjärnan som kan plockas fram när det behövs.

Det gäller att ta tillvara på och njuta av det vi har runt omkring oss. Att kunna stanna upp och "vila" är en konst alla borde förstå dig på!
(Att alltid "älga" på är inte bra för oss.)

Det var helt underbart och är absolut något man borde göra oftare!
Istället för att bara "galoppera" på så stanna upp, njut.
Sätt dig på en stubbe/sten eller vad som och lyssna. Använd alla sinnen att ta in omgivningen och njut, det är underbart och otroligt avslappnande!

I love it


LoveYourSelf and live

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar