tisdag 23 april 2013

Att känna skam

Jag ropade hej en aning för fort och känner mig inte alls så pigg idag som jag hade hoppats på att göra!
Magen protesterar så fort jag stoppar i mig något och jag är helt slut, ligger och halv sover mest hela tiden. Ändå vet jag att jag måste se till att få i mig både vätska och mat i magen så jag ser till att stoppa i mig lite med jämna mellan rum. Annars kommer jag ju aldrig bli frisk och bara tyna bort!

Nu det här med att känna skam.

Jag har varit sjuk mycket det här senaste halvåret och det jobbigaste med det just nu är inte det faktum att jag är sjuk, utan känslan av skam jag känner är mycket jobbigare.
Det är rent ut sagt pinsamt att återigen behöva höra av sig till jobbet och sjukanmäla sig och behöva sätta sina underbara kollegor i klistret, de får ju jobba arslet av sig stackarna!

Däremot vet jag att mina kollegor klarar det galant för de är underbara och bäst!

Men att känna skam över att vara sjuk är ju helt absurt! Det är absolut inget man ska göra det vet jag, ändå känner jag så. Helt galet.

Att man blir sjuk är ju absolut inget man kan göra åt och därför ska man inte behöva känna den där pinsamma känsla över att vara sjuk.

Hur är det för dig? Brukar du känna skam och tycka att det är pinsamt att du blitt sjuk!

Nu är det jag som säger åt mig själv på skarpen att sluta skämmas över att jag är sjuk!

Jag ska helt enkelt tillåta mig att vara sjuk nu och att tillåta mig själv att vila och bli frisk, och det blir ju inte bättre av den där pinsamma känslan i kroppen där man ligger och grubblar!

Men jag måste erkänna att det är tufft att vara sjuk så ofta jag varit nu på den senaste tiden. Bara det att jag sa till kalle i söndags när jag mådde som sämst: Måste det alltid vara jag som blir sjuk? Kan det inte vara du någon gång!?
Absolut inte så att jag önskar att han eller någon annan ska bli sjuk. Det är bara det att jag är så otroligt trött på att vara sjuk!

Men nu när jag blir frisk är det slut på det, då ska jag vara frisk som en nötkärna resten av året. Eller hur :) tänk positivt

Det är bara att acceptera att jag har haft otrolig otur med sjukdom nu!( nån gång måste det ju ta slut ) men det har man väl någon gång i sitt liv. :)




LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar