torsdag 18 april 2013

Nytt träningspass

Vad roligt det var att träna idag!

Vi körde ett nytt upplägg som min PT kör efter nu. Det går ut på att man kör en muskelgrupp à 3 övningar och olika reps. Första set är gör man 6 reps, andra gör man 12 reps och tredje gör man 25 reps. Man gör även lååångsamt i första lite snabbare i andra och lite snabbare i sista, 4,3,2 sec ned. man går mellan övningarna utan vila (vila mellan varje omgång, alltså gör de tre övningarna, vila ca 2 min å kör igen). Det här gör man 4 gånger innan man går till nästa muskelgrupp där man gör lika dant. Snacka om jobbigt men så kul, tiden bara flög förbi!

Vi körde utsida axel och vader och jag kan garantera att jag kommer få träningsvärk efter detta pass! Nu när jag chockat musklerna :)

Vi både började och avslutade med cardio.

Efter lite snack kom jag och min PT fram till att jag ska köra ben imorgon bitti, det blir grymt :)

Sen är det jag som tar två dagars vila från både gym och träning. I helgen ska jag bara njuta av resan, underbart sällskap och god mat. Det ska bli så skönt att komma iväg och bryta av vardagen lite!

Frågan är om jag kommer kunna gå i klackar eller om jag kommer ha ben som stubbar i helgen :) jaja det återstår att se.

Nu ska jag hem och packa.

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar