lördag 13 april 2013

Lovely proteinBreakfast - recept

Jaha så vad blev det till frukost då? :)

Jo det blev en god choklad och jordgubb/hallon smakande skapelse!

Så här gjorde jag:

Jag stavmixade ca 2 dl keso, 1/2 dl fiberhavregryn, 1 msk rå kakao, 1 liten tsk vaniljpulver och ca 3 msk lågkalorisylt jordgubb (för lite sötma) till en jämn smet och lägg sedan upp på ett fat

Vispa upp en äggvita till ett fluff häll sedan i ca 1/2 dl kvarg, lågkalorisylt hallon efter smak och en liten liten tsks udd Stevie strö. Vänd försiktigt i fluffet och lägg över smeten.

Jag toppade med lite lågkalorisylt hallon och några bär.

Det vart jätte gott och perfekt för den sötsugne!

OBS det blev jätte mycket :)
Jag orkade inte ens i närheten äta upp allt. Jag som tycker bättre om salta smaker avslutade frukosten med en skiva lågkålhydratbröd med skinka och en kopp te.

Det kändes som en väldigt lyxig och god frukost och jag absolut kommer göra det här igen och med nya smakkombinationer.

Det är väldigt roligt att experimentera i köket, desto roligare när resultatet blir bra! :)


Mättande frukost med god smak och en schyst fördelning av protein, kolhydrater och fett.

Try it











LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar