måndag 29 april 2013

Fiskgryta ala Jenni - recept

Idag gjorde jag en jätte god och enkel fiskgryta på torskrygg.

Jag började med att fräsa purjolök, zucchini och paprika i lite olja. Sedan hade jag i en skvätt tomatpure, salt, peppar, lite paprika pulver, lite malen ingefära, en grönsaksbuljong, en skvätt vitt vin och till sist en tetra krossade tomater.
Det lät jag puttra upp för att i slutet pressa i två vitlöksklyftor.

Under tiden låg hackad sötpotatis i ugnen och tillagades med salt, peppar och pytte lite olja för att det inte skulle bränna fast.

Sedan kokade jag upp vatten och vitt vin med en fiskbuljong, lite salt, peppar och lagerblad. He sedan i torskryggen som bara behöver ligga i en stund, den blir klar snabbt. Jag la i torsken strax innan det började koka ordentligt och efter några minuter ställde jag av kastrullen från plattan och lät fisken bli klar i det varma vattnet.

Och det blev så otroligt gott och torskryggen blev fantastiskt saftig och god. Det som är bra när man gör så här är att man får en fin file och lagom med protein.

Det här vart så gott så vi kommer garanterat göra om det här flera gånger om!! <3
Ny favorit




LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar