onsdag 6 februari 2013

Sovmorgon

Idag har jag sovmorgon, vilket betyder att jag ställer klockan lite tidigare än vad jag "behöver" för att kunna sitta i morgonrocken och äta frukost i lugn och ro framför Nyhetsmorgon.
Jag har sov morgon en dag i veckan (jobbar senare) och har då valt att lägga in en vilodag för att kunna ha en mysmorgon hemma och det är guld värt för mig.

Det är lyx att kunna unna sig det man tycker om på vardagarna innan jobbet, jag har turen med mitt schema att jag kan få in både träning och morgonrocksmys. Jag tycker det är skönt att hinna göra något för sig själv innan arbetsdagen drar igång, dagarna känns längre och jag får ut mer av dagen.

Hur dagen startar kan spela in hur resten av dagen blir. En bra start = bra dag.

Vad är vardagsmorgon lyx för dig?

Fundera på det och se om du tar dig tid till det du vill.
Det kan vara att hinna sitta med familjen runt frukostbordet innan jobb/skola/förskola, hinna med en promenad, kunna sova längre, hinna äta frukost mm..

Går man upp tidigare och kan de det lugnt så minskar vi stressen betydligt vilket självklart leder till att vi mår bättre, blir gladare, friskare och orkar mycket mer!


Nu ska jag fixa till frukost och fortsätta mysa innan det är dax för jobb.


LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar