fredag 22 februari 2013

Vasaloppsutmaning

Jag sitter nu och dricker en inte så god smoothie ( hur man nu kan misslyckas med det?) och tänker att det skulle vara kul att delta i vasaloppsutmaningen. Problemet är bara att jag ska på fest kvällen innan så lär inte vara så pigg att stå redo på gymmet kl: 08.00 morgonen efter.
Jag skulle så klart kunna ta det lugnt och gå å lägga mig i hyfsad tid. Men det känns inte så lockande då det är en ganska stor fest då hon vi ska fira fyller 25 :)
Aja jag får vällan se hur jag gör. Skulle kanske kunna göra det en annan dag. Hmm......

Vasaloppet går av stapeln 3/3 kl : 08.00 och man tränar till förste man är i mål, alltså ca 3-4 timmar. Vissa gym har speciella vasaloppsklasser tex; spinning.
Det är ju peppande att det är så många som gör det tillsammans fast på olika håll runt om i landet. En riktig folkfest!

Hur ska du göra? Tänker du delta?

Dra ihop ett gäng kompisar och gör en kul grej av det hela. Kolla om ditt gym har några speciella vasaloppsklasser.

3-4 timmars träning en söndag förmiddag, vem kan tacka nej till det :
säg att det håller på i 4 timmar är man klar kl:12 och har då hela dagen på sig till annat söndagsmys.

Glöm bara inte att ta med dig något att fylla på kroppen med under passet, ladda upp ordentligt innan (grötfrukost), och ät ett stort mål efteråt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar