tisdag 5 februari 2013

Laddat ur bröstmusklerna

Det blev ett kort men intensivt eftermiddagspass idag. Jag körde bröst igen för att komma i fas med mitt upplägg. Körde bröst, triceps i söndags men fick inte sån träningsvärk i bröstmusklerna så jag körde ut det sista ur dem idag, passade även på att köra plankan i Tabataintervaller.
Nu känns det som att jag kommer få en fin träningsvärk i bröstmusklerna.

När jag kom hem gjorde jag en köttfärssås som blev så god! Önskar att jag skulle kunna skriva ner recepten men jag höftade ingredienserna.

Detta var ungefär vad jag hade i (om jag kommer ihåg allt), tyvärr har jag inte koll på mängd.
Krydda efter tycke och smak. Våga prova nya kryddor och smak kombinationer.

- köttfärs
- gul lök
- tomatpure
- fond du chef beef och grönsak
- vegeta
- salt
- peppar
- vitlökskrydda
- vitlökspeppar
- ingefära (pulver)
- gurkmeja
- paprikapulver
- chili & cacao krydda
- chilipulver
- ketchup (med mindre socker)
- basilika, timjan,rosmarin
- pressad vitlök

Jag kan ha glömt något.

Ett tips är att he i den pressade vitlöken i slutet, då blir det godare smak å risken en smaken blir lite bitter minskar.
Låt puttra på svag värme länge så drar alla smaker ihop sig och det blir jätte gott!

Vi åt köttfärsåssen med bulgur, broccoli och gröna bönor, såklart rev vi parmesan över. Mmmm...


HÅLL UTKIK imorn kommer ett inlägg om MELLANMÅLSTIPS när man inte har möjlighet till förvaring i kyl.



LoveYourSelf



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar