lördag 9 februari 2013

Plankan- hur har det gått och Tabathaintervaller

Veckans utmaning som var plankan är nu avklarad. Hur har det fått för er?

Jag har fått höra att plankan först verkade lätt men att man snabbt märkte att det för en tuff övning!
Min mamma bl.a. har nu hittat en ny favoritövning tack vare denna utmaning. Eftersom den kopplar in så stor del av kroppen.
Hon kommer fortsätta att föra plankan. Bra där säger jag!

När man sedan känner att det börjar bli enkelt och plankan inte känns som en utmaning längre är det lätt att avancera. Man kan göra plankan på massa olika vis som tex: med pilatesboll och Tabataintervaller.

Apropå Tabathaintervaller så har jag fått förfrågningar om vad det är.
Jag har tidigare skrivit om tabata och det kan ni läsa Här.


LoveYourSelf



2 kommentarer: