söndag 28 oktober 2012

Träningsupplägg

Det är så här mitt träningsupplägg ser ut just nu när jag ska försöka bygga upp och forma lite muskler.
Styrkepassen är uppdelade i 4 pass = 4 styrkepass per vecka.

Pass 1: Bröst, axlar, triceps (med PT)
Pass 2: Framsida lår, rumpa (med PT)
Pass 3: Rygg, baksida axel, biceps, (själv)
Pass 4: Baksida lår, vader, ländrygg (själv)

Jag ska även smyga in rehab övningar för min axel på de pass jag kör själv eller så lägger jag in ett extra pass bara för det och lite cardio beroende på hur veckan ser ut.
Jag kommer även ta promenader och kanske blir det ett eller annat danspass emellanåt ;D

Åtminstånde blir det 4 styrkepass i veckan.

Exempel på ett pass kommer här:

Rygg, baksida axel, biceps: (12-8 rep á 3 set per övning)

Latsdrag
Smalt latsdrag
Pulldown rep
Sittande rodd
Maskinrodd
Baksida axel (maskin)
Bicepscurl CC
Utåtrotation hantel (2 set)
Ryggresning dyk (15 á 3 set)
Ryggresning rotation (16 á 3 set)

Värmer så klart upp också då med lättare vikt och fler rep, sedan är det viktigt att man kör så att det är rikigt jobbigt! Man ska knappt orka de sista rep.

Ska bli så kul att se vad det ger för resultat ihop med kosten som också är viktig. Jag är så otroligt peppad!

Jag tänker även skriva om min kostplan i ett senare inlägg :)



LoveYourSelf



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar