torsdag 13 juni 2013

Uppskatta det lilla


"Det är inte de stora sakerna i livet, som ett nytt hem eller en fin bil, utan de små sakerna, som doften av en apelsin, som ger den största lyckokänslan."


Kan vi uppskatta de små sakerna i vardagen så blir vi mycket gladare och hälsosammare personer, så från och med nu, uppskatta det lilla, som hur skönt det är att det är sommar, att det är grönt, va god och mysig frukosten var och snart är det semester. Jag lovar att vardagen blir mycket enklare och har du något att se fram emot varje dag så blir livet både roligare och lättare att leva.

Jag tillexempel ser fram emot min morgon träning, därefter ser jag fram emot min frukost (jag älskar frukost och ser därför till att alltid göra något gott som känns lyxigt och hälsosamt, det förgyller dagen), självklart tänker jag lika om alla mina måltider, sedan kan jag ena dagen se fram emot att få komma hem och tillbringa kvällen i soffan med min älskling och andra dagen att få gå ut och springa efter jobbet. På rasten kan jag tillexempel gå ut och lägga mig i gräset och titta upp på himmelen, ta en promenad eller mysa ner mig i soffan med en kopp te/kaffe, det är också sådant som jag uppskattar och som förgyller min vardag.

Hur gör du för att förgylla din dag! Uppskattar du de små sakerna i livet?
Tänk efter för dig själv.
Gör du inte det tänk då igenom hur du kan bli bättre på det för att du ska kunna må så bra som möjligt.












LoveYourSelf









2 kommentarer:

  1. Hej, vill tacka dig för att du genom din blogg har fått mig att bli bättre på att äta frukost. att låta just den delen av dagen bli en bättre vana! Tack för en bra blogg! Kram på dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Vad glad jag blir. Frukost är ju som sagt det viktigaste och det bästa (enligt mitt tycke) målet på hela dagen och en bra, mysig frukost kan vara en njutbar stund som sätter grunden för resten av dagen.

      Fortsätt så
      Mvh
      Jenni

      Radera