fredag 9 augusti 2013

Mot ett ännu friskare jag

I onsdags gjorde jag en liten beställning från fitnessguru och redan igår fick jag hem paketet. En dag, så fort, det gillar jag!

Det var perfekt för vi kunde hämta ut paketet på vägen ut till landet, där vi är nu.

Idag börjar jag min resa mot ett förhoppningsvis friskare jag. 
Ska idag börja med min dagsdosering av onepak som är tabletter innehållande vitaminer, mineraler, antioxidanter, omega-3.

Kort:
När man tränar hårt gör man av med vitaminer och mineraler och det är inte ovanligt att man för brist på vissa av dem. Det kan göra att man känner sig trött, orkeslös och blir ofta/lättare sjuk gör att immunförsvaret blir sämre.

Nu ska jag se vad mina tillskott av vitaminer och mineraler kan göra för min hälsa och återhämtning. Kommer jag känna mig piggare och friskare? Kommer jag kunna få bättre resultat?

Spännande!

                      

Ni kan läsa mer om onepak på fitnessguru.se (jag kan tyvärr inte länka på telefonen).
Den innehåller en fantastisk mängd av olika vitaminer och mineraler vilket gör att jag slipper köpa flera olika som tex: D-vitamin till vintern.

Onepak och ZMA för bättre återhämtning och jag/min kropp är kittat för vinter och hård träning. Nu jäklar ska jag hålla mig frisk och pigg.


(Självklart kommer jag fortsätta med mina  PWO för de tyngre passen, aminosyror för att bibehålla muskelmassa istället för att bryta ner och proteinpulver för bra återhämtning tillsammans med kolhydrater efter ett träningspass samt till bra frukost och mellanmål).

Hur tar du hand om din hälsa och immunförsvar? Vad gör du för att hålla dig frisk under vinterhalvåret?

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar