söndag 11 augusti 2013

Då var den söndagen här = NYSTART


Då var den här, sista dagen på semestern och där med dagen innan allvaret börjar. Tillbaka till verkligheten!

Det ska faktiskt bli skönt att komma tillbaka till rutiner och se fram emot och möta det jag har framför mig.

Det är något speciellt över hösten, dofterna, färgerna och den sköna höga luften. Kunna gå ut på härligt långa promenader i den vackra naturen som skiftar skepnad från grön och lummig till färggrann och lite kal.

Något jag faktiskt längtar efter är att få åka och storhandla! Kanske lite konstigt men jag gillar det. Det är en härlig känsla att fylla på i kyl, frys och skafferi med massa goda nyttigheter så man vet att man klarar sig länge. 
Att få strosa på hemma med myskläder och tända ljus. Vi har varit på resande fot hela semestern och har bara varit hemma och vänt så ni ska bara veta vad skönt det ska bli att komma hem till sitt och inte behöva bo i en väska! Tänk bara den första helgen hemma och vi har inget planerat, åååh så mysigt det ska bli att kunna stanna inne hela helgen, utan måsten!

                  

Samtidigt är det tråkigt att sommaren och semesterns "lata" dagar är förbi men nu blickar jag framåt och ser fram emot vad som komma skall. 

Jag tycker det är underbart att ha saker att se fram emot under hösten för det blir som lite lätare att leva och vara positiv när man får ladda på med energi. Tillexempel åker jag och Kalle alltid på en hotellweekend i oktober, vi ska ut på restaurang, jag planerar att vi ska ha en spa dag, jag ska på "allt om hälsa" mässan och har lite andra godbitar att se fram emot. :)

Har du något att se fram emot i höst? Vad gör du för att du själv ska må det bästa du kan?

Deppa inte ihop för att semestern är slut och sommaren sjunger på sista refrängen. Blicka framåt, se dina möjligheter, tänk positivt och möt hösten med glädje. Gör detta till din bästa höst någonsin! 

Nu är den bästa tiden för en nystart!

               

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar