onsdag 7 augusti 2013

Reflektion,eftertanke och nystart

Sköna sköna sommar, sköna sköna semester!!

Jag är nu inne på sista semesterveckan innan det är dax för jobb och nystart som hösten oftast innebär.

Under den sköna, harmoniska semesterlunken finns det ofta massa tid till att fundera över sitt liv. För mig brukar tankarna komma naturligt och av sig själv i slutet av semestern. Kanske för att man har kommit ner i varv och kroppen å hjärnan börjar känna sig ny laddad med energi och inspiration.

Vad vill jag med mitt liv, träning, kost, bo, jobba. Plugga osv.... Man lever bara en gång och för mig är det VIKTIGT att jag lever mitt liv precis som jag vill. Jag vill må bra och vara lycklig. Det är i de lugna stunderna ute på farmors gård som min hjärna blir som mest kreativ och jag riktigt kan lyssna på mig själv vad jag innerst vill.

Nej jag vill inte bo som jag gör nu, jag vill komma igång med mina träningsrutiner igen, samt kosten, rutiner är inte helt fel alltså, det mår jag/min kropp bra av! Jag ska under hösten också se till att jag boostar mitt immunförsvar (ska inte vara sjuk!!!), ska även börja variera min träning mer med rörelseträning samt något tufft och explosivt = sjukt kul!

Sedan har jag massa andra planer som jag inte kommer dela med mig av än. Men det jag kan säga är att jag ser fram emot hösten och nystarten med den. Nu ska det hända grejer!

Jag ska följa mitt hjärta och leva det liv jag önskar mig själv att leva!

Hur är det för dig? Går du i nystarts tankar? Kanske prova något du aldrig provat men tycker verkar kul? Börja plugga, byta jobb? Vidareutbilda dig? Eller kanske ändra livsstil? Spendera mer tid med dina vänner? Litet som stort?

Vad får ditt hjärta att slå några extra slag och endorfinerna att kicka in? Vad vill ditt hjärta?



                                            
                     


                                                        LoveYourSelf

                       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar