onsdag 3 juli 2013

Nästan vegetarisk lunch

Jag slängde ihop en lunch som blev överraskande god.

Jag stekte upp SOJABACON, BROCCOLI och RÄKOR i lite cocosolja samtidigt som jag kokade upp vatten kryddat med vegeta.
SHIRITAKINUDLARNA stod under tiden på sköljning under kallt vatten. Jag kryddade baconblandningen med lite citronpeppar, vitlök, grillkrydda jag tror det var det. Sen skvätte jag i en liten skvätt SOJADRYCK, häll av de kokta nudlarna och i med dem i baconblandningen. Rör om och så var det klart.

Jag serverade detta med lite salladsrester och en liten klick humus.

Det vart då otroligt gott att jag måste komma ihåg att göra det här flera gånger.
En schysst, nyttig, lätt och lättlagad mat.
Perfekt när man vill hålla nere lite men ändå bli riktigt mätt. Jag fyllde på med räkorna för att få upp proteinmängden i måltiden.

(Vill man ha helt vegetariskt väljer man bara bort räkorna)


LoveYourSelf


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar