torsdag 4 juli 2013

Lowcarb räkmacka

Igår kväll orkade inte någon av oss riktigt laga mat. Jag hade tagit fram och tinat räkor så nått med det måste vi göra tänkte vi. RÄKMACKOR kan vi ju göra hojta jag, sagt och gjort.

Vi tog fram och rostade lowcarb bröd, skar upp gurka, tomat, avokado, sallad, citron och tog fram humusen vi hade kvar i kylen och så fick det bli persilja att strö över för dillen var slut.

Sedan var det bara att bre på ett tunt lager humus på brödet på med grönsakerna och sedan en liten klick humus för att räkorna inte skulle glida av lika lätt, strö över persilja och en citron klyfta så är det klart!

Så jäkla enkelt, GOTT och snällt för magen!

Jag har de senaste dagarna när jag varit sjuk bytt ut mjölkprodukterna mot sojaprodukter och ätit nästan vegetariskt, har ätit räkor, ägg och lite ost.
Detta för att rensa ur min mage från alla tunga köttrester som ligger i magen upp till 7 dagar. Jag har försökt äta mat som ska göra mig mer frisk och jag har känt mig mycket lättare och lugnare i magen.
Idag är jag dock sjuuukt trött.,

Perfekt att jag har rensat ur kroppen och ätit lätt mat nu när jag legat sjukt och knappt orkat röra mig en centimeter och nu i helgen är det Power Meet i Västerås som gäller och där är kosthållningen allt annat än bra..MEN precis som jag vill att det ska vara när man är där.

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar