söndag 14 juli 2013

Yoga och springa

God morgon!

Vilken sovmorgon jag tog mig idag, skönt. Jag sitter nu i soffan med öppen dörr i stugan och kikar ut i naturen, lyssnar på fåglarna och dricker mina aminosyror. Det är så lugnt och skönt ute nu.

Alldeles strax ska ge mig på ett kort yogapass innan jag ger mig ut på min springtur.
   
                       

Jag har försökt mig på yoga två gånger på olika träningsanläggningar men jag har lämnat båda passen. Det har inte varit något för mig!
Men jag vill ge det en riktig chans, ge det några gånger och se om det kan bli något för mig.
Jag tycker det verkar så skönt och harmonisk och man mjukar upp kroppen till skön och avkopplande musik. Min kropp skriker efter det så nu ger jag yogan en ärlig chans!

Under semestern kommer jag ge mig på kortare pass ute på gräsmattan, i stugan, på bryggan för att på ett försiktigt sätt vänja mig och min kropp. Till hösten tänker jag prova ett par yogapass på min träningsanläggning och jag hoppas verkligen att det blir något för mig!

Jag känner att min kropp behöver en ökad varierad träning igen, har ju varit så fokuserad på gym och styrketräning nu. Jag kommer självklart fortsätta med min styrketräning och jobba mot mina mål, för att jag tycker det är kul och för att jag mår grymt bra av det! Jag tänker att jag ska lägga till och komplettera med yoga, simning och så ska jag testa något annat som kan vara kul, dans eller något som ger puls styrka och smidighet. Å nu ser jag fram emot mina nya träningsplaner och mål! Kul, peppande och inspirerande = ny tändning!

    

Nä nu ska jag koncentrera mig på denna morgons mål, att genomföra ett kort yogapass och sedan kasta mig ut och springa innan det blir dax för mysfrukost.

Har du några mål, något att se fram emot?
Jobbar du dig mot dina drömmar?

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar