måndag 15 juli 2013

Cirkelträning i gräset

Fan vad skönt det är med semester! Jag började dagen som vanligt men mina aminosyror (bibehålla muskelmassa) sedan blev det 20 min springtur i det vackra vädret. Det blev även lite balansgång när jag kom tillbaka.

Frukost åt vi ute i frukostgruppen och vi satt länge och mös. Jag har läst tidning och bara slappat. Sedan var det dax för sill lunch med ägg och lyssna på sommarpratar är ett måste, men tyvärr inte så bra idag. 

Sedan vart det aktivitet på tomten med gräsklippning, annat trädgårdsfix och tränade.

Jag började med 20 min yoga som kändes så skönt för min rygg! Sedan blev det två olika former av cirkelträning.

                

Kör ett varv utan vila, efter ett helt varv vilar du 1-2 min sedan upprepar du. Beroende hur vältränad du är så får du anpassa hur många reps du gör. Tex 4-12. Anpassa efter dina förutsättningar.

Första cirkeln x 3:

Planka med armhävningar
Plankan med knälyft
Pulserande knäböj 
Alternerande utfall med upphopp
Burpees

Andra cirkeln:

Pulserande crunches
Sit-ups
Leg raises

Sedan avslutade jag med några armhävningar.

Snabbt, svettigt och effektivt! Så skönt <3

Nu är det dax för mellis= smultron, vattenmelon, körsbär, physalis, keso och en liten drink på det.


Mmm...Semester

LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar