tisdag 18 december 2012

Vintrig sallad

Jag står och lagar mat å kände att jag inte alls va sugen på en vanlig blandsallad! Ibland blir man lite trött på smakerna man brukar äta och jag kände inte för gurka å tomat sallad idag inte.
Så jag tittade vad vi hade hemma å detta blev det.

Vintrig sallad:
Bladsallad
Färsk babyspenat
Färsk grönkål (läs tidigare inlägg om dess nyttigheter (middag med nyttigheter) )
Spets paprika (sötare smak än den vanliga)
Äpple
Apelsin
Några grovt hackade valnötter

Nötterna är inte med på bilden, kom på att det skulle passa nu när jag skriver.
Det här blev en god sallad med lite vintrig smak, och mina smaklösare jublar av att inte behöva äta tomat å gurka idag. Omväxling förnöjer!
Passar bra att ladda med massa c-vitamin så man kanske lyckas hålla sig frisk under jul och nyår.


LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar