lördag 14 september 2013

NY UTMANING

Nu är det dax för en ny utmaning, det var alldeles för länge sedan! Eller vad säger ni?

Denna utmaning pågår i 30 dagar, men det fixar ju ni! 

Den går ut på att man inte får dricka någon alkohol på 30 dagar. Det finns inga gråzoner, ALL dryck med erkänd alkoholhalt ska undvikas (ja även lättöl).

Att slopa alkoholen i 30 dagar kommer va som balsam för din kropp. 
Hur känns det i kroppen efter utmaningen! Känns den piggare, lättare, fräschare eller märker du någon skillnad?
Levern, magen och hyn kommer njuta av alkoholsemestern och kommer tacka dig för det!


Nu kör vi på en vit månad, slopa alkoholen 

Det finns massa andra val till dryck istället för alkohol, vill man fira finns det faktiskt alkoholfria alternativ på bl.a. Systembolaget. Blåbärsdryck (naturlig) är ett bra alternativ till rött vin. 

Du börjar när du vill, jag har redan börjat och har redan bockat av 5 dagar.

Min första "prövning" blir ikväll då vi ska iväg på kräftskiva. Det kommer inte bli några som helst problem ( det handlar om inställning) och jag får ta med mig något gott alkoholfritt och dricka ur ett fint glas för extra lyxig känsla.

Och vad är det som säger att man inte kan ha trevligt/kul utan alkohol och att när något ska firas så ska det firas med alkohol??? Det är bullshit enligt mig!

Nu kör vi
Det här fixar du galant!




LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar