fredag 15 november 2013

Smaktest - Te

Jag har nu provat de tre sorterna av TE+ från FRIGGS. De innehåller vitaminer och mineraler, och de tre sorterna är bra för olika saker:

Te+ ENERGI

Skriv ut 
  • Te+ innehåller vitaminer och mineraler och har dokumenterade hälsoeffekter
  • Med koffein som ger ökad vakenhet och skärpa
  • Med vitamin B6 & B12 som bidrar till minskad trötthet

Friggs Te+ Energi är ett grönt te kombinerat med yerba mate med uppfriskande smak av citrus, mynta, citrongräs och guarana. En tekopp Friggs ENERGI ger dig halva dagsbehovet av vitamin B1(tiamin), B6 samt B12 som bidrar till normal energiomsättning och minskad trötthet. Teet innehåller även en hög halt av koffein som ger ökad vakenhet och skärpa.


Te+ IMMUN

Skriv ut 
  • Te+ innehåller vitaminer och mineraler och har dokumenterade hälsoeffekter
  • Med vitamin och zink som stödjer immunsystemets normala funktion.
  • Ett rött te, rooibos te, fritt från koffein.

Friggs Te+ IMMUN är ett rooiboste berikat med vitamin C och zink som bidrar till immunförsvarets normala funktion. Teet har en kryddig smak av ingefära som kombineras med en fruktig smak av apelsin, äpple och citrongräs. Eftersom IMMUN är helt fritt från koffein.


Te+ SOCKERBALANS

Skriv ut 
  • Te+ innehåller vitaminer och mineraler och har dokumenterade hälsoeffekter
  • Med krom som bibehåller kroppens normala blodsockernivåer
  • Ett rooibos te, rött te, utan koffein

Friggs Te+ SOCKERBALANS är ett rooibos te berikat med krom. Denna mineral bidrar till att bibehålla kroppens normala blodsockernivåer samt gynnar en normal omsättning av proteiner, fett och kolhydrater. SOCKERBALANS är ett fylligt te med kryddig smak av chai som kombineras med en djup och söt smak av choklad. Eftersom SOCKERBALANS är ett rött te är det helt fritt från koffein.



Det här tyckte jag lät spännande så jag började med att prova IMMUN. Stärka immunförsvaret är ju aldrig fel! Den här tyckte jag var god och bestämde mig för att testa de ENERGI och SOCKERBALANS också. Vilken besvikelse... De två smakerna föll mig tyvärr inte alls i smaken! Men nu har jag iallafall testat.

IMMUN kommer jag däremot köpa hem fler gånger.


LoveYourSelf

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar